Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Západ a Východ, Prague Pride

Evropský Západ neztratil svoji někdejší koloniální mesianistickou vizi, že on je nejlepší a prvořadý, ale postupným vývojem odmítl svoji historii kolonizace a ovládání jiných národů, za kterou se neustále omlouvá. 

  Obsahem spasitelství jsou demokracie, svoboda a lidská práva, které mohou být cílem jen, když se za ně bojuje. Když se tyto hodnoty zařadí do řádu společnosti jako pravidla a stanou se samozřejmostí, důvod k mesianismu zanikne. Je přirozené, že demokracie vyžaduje národní sounáležitost, individuální svoboda musí být omezena řádem (jinak je to anarchie) a lidská práva musí mít meze a být podmíněna splněním povinností. Když ovšem národní sounáležitost slábne, individuální svoboda rozkládá rodiny a všechna podstatná společenstva, a lidská práva jsou náboženským kodexem vyžadujícím naplnění bez podmínek, potom je to válečné tažení proti společnosti a jejím přirozeným zájmům. Kdo zájmy společnosti hájí, je xenofob, nacionalista, rasista, sexista atd. Protože existuje stálý boj za vizi tzv. evropských hodnot, musí se stále hledat nepřítel, tedy „někdo“, kdo tyto hodnoty nenaplňuje dostatečně, aby mesianistické úsilí nezaniklo. Musí se za ně stále bojovat a vybíjet do extrémů, aby boj pokračoval, musí být Prague Pride, protože odlišná sexuální orientace je nejvíce kontroverzní a nejvíce provokuje. Protože lidská práva jsou pro neomarxistické „bojovníky“ náboženským kodexem a nejsou zařazena v řádu společnosti se svými vymezeními, tento boj nekončí nikdy, protože hranice nikde nejsou dány, požadavky lze extremalizovat k absurditě bez mezí. Tento „boj“ je součástí kolonialismu, ale ten už nevedou národy, ale s kapitálem a globalistickým establishmentem spojené neomarxistické skupiny.

 

Rozdílný vývoj, rozdílný stav tváří v tvář neomarxismu

  Západoevropské země měly většinou kolonie, Německo je zvláštním fenoménem, neboť jeho pokus o ovládnutí Evropy byl krvavější a nemravnější než jakákoliv jiná koloniální činnost, byť se jednalo jen o krátký historický okamžik. Krátkost času byla vynahrazena intenzitou tohoto exposé. Fenomén má větší dosah, než jsme si dnes vědomi. Na základě neomarxistického vývoje v západní Evropě vznikl zrcadlový obraz. Je to jakési sebemrskačství za spáchaná příkoří jiným národům. Zároveň není žádný velký strach z cizích lidí, protože je dostatečná důvěra ve schopnosti systému je „zpracovat“.  Proto také nečekejme, že Západoevropané budou nějak příliš odmítat migraci a pokud to učiní, opravdu jen tenkrát, když už jim opravdu „poteče do bot“. Je otázkou, jestli taková chvíle nastala? Pro některé už ano, pro jiné ne. Okamžik, kdy se „voda přeleje přes okraj boty“ může nastat tenkrát, když inovované původně koloniální metody selžou tváří v tvář silnému protivníkovi. Tím je dnes islám. Víra v demokracii je bez pochybností. Proto stále volí a budou volit Merkelovou ve slepé důvěře v establishment. Političtí odpůrci neseženou dostatečnou podporu, dokud opravdu celý stát „nepadne na hubu“. Myslím si, že západní národy jsou nejvíce ohroženy neomarxistickým mesianismem, protože jej považují za „svůj“, vyspělý, jedinečný, prostě IN. Také nejméně mají, co by postavily proti němu.

  Východoevropské země nebyly kolonizátory, byly spíše jakýmisi podřízenými provinciemi. Reformní komunisté a po pádu režimu i většina ostatních komunistů přijali neomarxismus jako východisko. Mentalita lidu je spíše pokorně poslouchat a stále se klanět „pánům“, ale zároveň je nenávidět, nikdy je nepřijmout za svoje a stále je podrážet. Češi jsou v tom přeborníky, jsou to „smějící se bestie“, které slíbí poslušnost, ale jsou nespolehliví. Neomarxismus není jejich, proto jej nepřijímají, nebo jen naoko. Některé země mají ovšem sebevědomou samostatnou minulost, zvláště Poláci a Maďaři. Proto zvláště u těchto vidíme vzdor závislosti na Západu. To je otázka stupně odporu a pochopení celého svého závislého postavení, které je možné nějak napravit větší samostatností. Východoevropské země po pádu komunismu nemají vlastní ideály, papouškují západní, které ovšem nepřijímají za své, zdá se že jakoby stále na něco čekají.

 

Mantry nové Evropy

  Západoevropanům zůstalo sebevědomí a důvěra v jejich politiku a vládu. Sebemrskačství je zároveň spojeno se sebevědomím, je to dosti nepochopitelná směsice povýšenosti a schopnosti se kát. Povýšenost se projevuje především v přesvědčení o vyšší hodnotě jejich civilizace a sebemrskačství k této vyšší kultuře patří. To ovšem u obyčejných lidí není nikterak výrazné. Institucionalizovaná stránka se projevuje především ve vnucování manter a v rámci toho i sebemrskačství, o kterém se nediskutuje a kdo se jej snaží zpochybňovat je xenofob nebo zaostalec z Východu. Když jsem tu mantrickou tezi poprvé absolvoval s domácím příslušníkem jisté světové organizace (určitě velmi dobře proškoleným), myslel jsem, že mluvím s marťanem: Především jsem zaznamenal, že prý jsme xenofobní, utlačovali jsme za první republiky Slováky a Němce, proto se musíme kát. Z dalšího kázání tohoto novodobého kněze vyplynulo, že nevěřitelně proradný Masaryk zradil císaře a rozbil demokratický a neobyčejně svobodný rakouský stát, který bránil (?) nacionalismu. První republika byla snůškou nejhorších nacionalistických nectností, včetně národního socialismu, který způsobil druhou světovou válku. Sudetské Němce jsme vyhnali na základě neoprávněné zloby národního socialismu. Dnes utlačujeme Rómy a jsme xenofobní k Vietnamcům, nenávidíme Ukrajince. ATD. Lidé, kteří toto tvrdí, tomu sami nevěří, pro ně to není otázka racionální diskuse, je to mantra, modlitba kajícníka, ideologické klišé. Diskuse není možná, nejde vůbec o racionalitu, o nějaké hledání faktů apod. Je to něco jako vyznání víry.

  Pro doplnění ještě řeknu, že shora řečená mantra má svoji proněmeckou variantu, jakousi subverzi, která je téměř shodná, pouze se k ní přidá, že za války jsme se vyhřívali v přízni hodných Němců, kteří chtěli jen naše dobro, měli jsme se dobře, nebyla nezaměstnanost a to vše pokazil proradný Beneš, který řídil nesmyslný odboj českých nacionalistů a přivedl na český národ oprávněný hněv německých osvícených vůdců. Způsobili jsme válku, protože jsme utlačovali Němce, které musel jít hodný Hitler osvobodit. Na východ šli Němci bojovat proti komunismu a chránit tím Evropu.

  Dlouho jsem přemýšlel, proč takový příliv lží a propagandy? Proč takový obrovský nátlak na likvidaci našich představ o našem utlačování a o hrdinském boji proti němu? Proč ta díla, která nám vnucují, jak jsme byli špatní a jak velikáni našich dějin byli vlastně buď zločinci, nebo vůbec nic nebyli? Komu to slouží, když lidé tomu věřit nebudou a když je to snadno vyvratitelné? Podle mého názoru je to vytváření nepřítele i tam, kde není, je to úporná snaha, která má ospravedlnit mesianismus. Prostě vy řeknete, že to není pravda a tím jste xenofob a nacionalista. Hned na vás ukážou prstem a do statistiky, kterou dělají, hned zaznamenají, že Češi jsou xenofobní. Také jsem pochopil, proč se musí odstranit vepřín v Letech. Kdyby to nebylo učiněno, nadřízené evropské panstvo má sice dnes co dělat s Poláky, ale jistě by si našlo čas nás neustále kritizovat. Různí vazalští politici si dělají v Bruselu a u mezinárodního globalistického establishmentu čárky, aby potom dostali pochvalu a počítalo se s nimi k dalším významným funkcím a oceněním.

  Někdo Čechům stále musí vládnout, učit je, protože jsou stále hloupými nacionalisty a xenofoby, slyšíme potom z úst určitých našich politiků, jak jsme zaostalí. Až teprve tuto mantru přijmeme, nikoliv jako pravdu, ale jako ideologickou motlitbu, potom teprve budeme mít mozek tak vymytý, že konečně přistoupíme na všechno, dokonce i na islám, nebo alespoň nám vůbec nebude vadit poislámštění naší země.

  Dnes ovšem jsme svědky jakéhosi „návratu k domovu“ (viz 2), zájem mladých lidí o svoji minulost a kořeny. Multikulturalistické bláboly jaksi slábnou. Sebevědomí Poláků a Maďarů přesvědčuje, že se neomarxistické argumenty vyčerpaly a už se příliš v praxi projevila jejich nesmyslnost.

 

Dnešní východiska

  Návraty jako východiska jsou problematické. Stará tvář evropského kolonialismu je temná a návrat k ní vždy odhalí neschopnost a řevnivost starého nacionalismu, vyrojí se hned staré jizvy z dávných válek, resentimenty a nedořešené antagonismy (v Maďarsku otázka menšin žijících v okolních zemích, v Německu Benešovy dekrety, v Polsku nezaplacené válečné reparace). A tak se evropský Západ pohybuje mezi svými dvěma zrcadlovými obrazy a neumí překročit svůj stín. Řešení muslimského problému v historii Evropy existuje jen vyhnáním muslimů, jiná zkušenost není. Tyto dvě tváře nepodávají řešení. Muslimové buď budou požívat právo náboženské svobody a šířit se až Evropu úplně obsadí, nebo se zrcadlová temná tvář překlopí a budou zlikvidováni, dá se ovšem očekávat, jak to bývá, že to neodnesou jen oni. Strach z reakcí evropských národů vede neomarxisty k tomu, že raději schvalují islamizaci, snaží se ji nějak omlouvat, než aby přistoupili na nějaké řešení, které by nutně muselo být konzervativní a vymykalo by se jejich ideologii. Je to někdy až komické, jak schvalují vlastní antitezi, jak na jedné straně bojují úporně za genderový feminismus, ale zahalené bezprávné polootrokyně jim nevadí.

  Východní Evropa není zatížena resentimenty kolonialismu. Není také zatížena fyzickou přítomností nepřizpůsobivých etnik a jejich expanzí. Taktéž nepovažuje většinou „metody“ za hodnoty a tím je blíže nějakému řešení. Proto paradoxně východní Evropa řešení mít může, ale západní je zatím viditelně nemá. Východní prostě muslimské migranty nepřijme a lidská práva zařadí je do řádu společnosti jako užitečná pravidla v rovnováze s občanskými povinnostmi. Svoboda a demokracie se snadno stanou samozřejmostí a lidská práva bude mít ten, který splní určité podmínky a splní povinnosti. Jenom k tomu musí mít nějaký dostatečný stupeň svobodného rozhodování bez nátlaků ze Západu a plán jak to udělat, který nutně musí obsahovat meze lidských práv, svobodu omezenou řádem a podmínky pro skutečné fungování demokracie (viz 2). Nezatíženost koloniálním komplexem a zpoždění ve vývoji k neomarxismu je výhoda.

 

Literatura:

1/ http://podracky.bigbloger.lidovky.cz/c/451117/Tri-dzihady.html

2/ Vlastimil Podracký – Návrat k domovu, Centrum české historie 2016

Autor: Vlastimil Podracký | úterý 15.8.2017 20:00 | karma článku: 29,50 | přečteno: 1150x
  • Další články autora

Vlastimil Podracký

Ukrajinské přistěhovalectví

Mnohdy slyším nářky na Ukrajince, kteří využili výhodných podmínek a zvolili naši zemi ke svému exilu. Nemůžeme však vidět jen záporné stránky tohoto exodu.

7.4.2024 v 21:00 | Karma: 18,09 | Přečteno: 660x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Podracký

Nevíme, kde žijeme

Charakter současného života se nedá zařadit k žádnému tradičnímu evropskému ideálu, občas se objeví něco jako liberalismus apod., což ovšem není pravda. V podstatě žijeme v jakémsi chaosu.

5.3.2024 v 9:30 | Karma: 19,74 | Přečteno: 489x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Podracký

Kam kráčíš Evropo?

Evropa je už ve své podstatě unikátní světadíl. Je složena z mnoha národů, z nichž jen některé se exkluzivně cítí Evropany, většina směřuje svojí kulturou a vazbami jinam.

3.2.2024 v 17:45 | Karma: 28,58 | Přečteno: 928x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Podracký

Fialova vláda jako budíček do reality

Myslím si, že selhání Fialovy vlády je tolik, že to musí vzbudit národ k činu. Většina věcí vypadá jako schválnost, jako by si dělali z nás legraci.

13.1.2024 v 14:11 | Karma: 20,78 | Přečteno: 356x | Diskuse

Vlastimil Podracký

Dezinformace a megalež

Na jistém památníku v českém městě musel být odstraněn nápis popisující dnešní dobu slovy: „Lež se stala normou“. Establishment donutil nápis stáhnout.

2.12.2023 v 18:30 | Karma: 30,12 | Přečteno: 1176x | Diskuse

Vlastimil Podracký

Zelenského slzy

Zelenského činy mají mnoho rozporů, které vedou k otázkám o jeho osobnosti, životě a potažmo o významu těchto rozporů pro celou Ukrajinu a Evropu.

11.11.2023 v 17:15 | Karma: 38,80 | Přečteno: 1908x | Diskuse

Vlastimil Podracký

Důchodová reforma nás nezachrání

Prezident svým pozdním podpisem odložil počátek platnosti změn důchodů o měsíc. Viditelně to bylo proto, aby žadatelé měli ještě možnost požádat o předčasný důchod podle starých předpisů.

3.10.2023 v 13:30 | Karma: 19,30 | Přečteno: 617x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Podracký

Ministr Pavel Blažek v hospodě

Stala se neobyčejně závažná věc, podle mnohých znaků dokonce světového významu: ministr Blažek se setkal v restauraci s Martinem Nejedlým, někdejším poradcem prezidenta Zemana.

25.8.2023 v 15:31 | Karma: 32,40 | Přečteno: 1094x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Podracký

Test vazalství

V internetovém deníku Seznam byl uveřejněn článek Daniela Anýze polemizující s článkem o českém antropologovi Aleši Hrdličkovi ve Washington Post označujícím ho za rasistu.

20.8.2023 v 17:15 | Karma: 27,73 | Přečteno: 691x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Podracký

Zkáza nebo zachování – recense Přemysl Janýr

Přemysl Janýr v následující recenzi na knihu Zkáza nebo zachování autora Vlastimila Podrackého souhlasí přednostně s kritikou individualismu ve prospěch kolektivismu.

28.7.2023 v 18:55 | Karma: 8,78 | Přečteno: 381x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Podracký

Na tuto vládu budou vzpomínat celé generace, pokud to přežijí

Politický avanturismus a nezodpovědnost za svěřený majetek státu za této vlády vrcholí. Je to skutečně jen neschopnost nebo organizovaná služba cizím zájmům?

25.4.2023 v 13:00 | Karma: 40,13 | Přečteno: 1742x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Podracký

Poslední důchodce

Spor o podobu důchodů vedoucí k nějaké důchodové reformě je jen obvyklé přetahování o peníze, nehledá návod, jak peníze vydělat.

31.3.2023 v 11:10 | Karma: 25,44 | Přečteno: 742x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Podracký

Kdo nechce mír

Iniciativa Mír a spravedlnost vydala petici, která vzbudila v provládním táboře rozhořčení. Záplava odsudků srovnává tuto výzvu s komunistickými mírovými výzvami nebo dokonce s mnichovanským chováním předválečných velmocí.

23.1.2023 v 13:30 | Karma: 31,99 | Přečteno: 1060x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Podracký

Jak pojmenovat současný aktivismus?

Konflikt mezi socialismem a liberalismem pomalu doznívá a začíná dominovat konflikt mezi globálním (univerzalistickým) a lokálním (patriotickým) přesvědčením. Mnozí lidé novému konfliktu nerozumí a vzniká pojmový chaos,

20.12.2022 v 14:00 | Karma: 19,13 | Přečteno: 504x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Podracký

V bolševickém stylu

Miroslav Mareš ve svém článku Prokremelské spektrum v ČR (Forum24 25.7.2022) sepsal kuchařku, podle které máme rozeznávat prokremelské trolly, uvedl krátce jejich genezi a s bolševickou útočností píše, jak je na ně.

31.7.2022 v 18:00 | Karma: 28,69 | Přečteno: 969x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Podracký

Mylné představy o komunistickém režimu

Komunistický režim je uváděn běžně jako nepřijatelný, ale jeho metody už nikoliv. Mnoho metod praktikovaných dnešními ekologickými a liberálními ideology připomíná, že jsme je už prožili

15.7.2022 v 13:30 | Karma: 27,22 | Přečteno: 886x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Podracký

Andrej Duhan: Konzervativní revoluce

Kniha Andreje Duhana je dobře napsaným nefilozofujícím, na politiku zaměřeným dílem o řešení postmoderního morálního chaosu a krize identity.

25.6.2022 v 13:30 | Karma: 12,74 | Přečteno: 463x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Podracký

Nebezpečný postpravdivý svět

Západní postmoderna je pro ostatní civilizace na naší planetě něco, co obdivují a zároveň nenávidí. Pro boháče z jiných kultur je to jakési prostředí k užívání života, pro chudáky lákadlem, kde by chtěli žít.

3.5.2022 v 13:30 | Karma: 14,89 | Přečteno: 560x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Podracký

Válka přijde ve středu

Válka je něčí zbožné přání, a to se musí nějak konkretizovat. Zpoza oceánu se snadno prorokuje. Někdo si válku přeje, někdo se jí hrozí. Proč došlo až k takovému termínu? Jak vznikla válečná situace?

21.2.2022 v 13:30 | Karma: 33,79 | Přečteno: 1120x | Diskuse| Politika

Vlastimil Podracký

Vojna i mir

Jednání NATO s Ruskem je více než potřebné. Situace je napjatá a Rusové jako slabší z protivníků nemají jinou možnost než ji napínat, aby se problémy řešily. Jinak by se s nimi nikdo nebavil.

24.1.2022 v 13:30 | Karma: 25,52 | Přečteno: 708x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 119
  • Celková karma 22,14
  • Průměrná čtenost 949x
Vlastimil Podracký je spisovatel a publicista. Vydal knihy: Pozor na tunelování, Občanská obroda, Návrat k domovu, Hrdinům se neděkuje (životní příběh Vladimíra Hučína), Žluté nebezpečí, Poslední člověk, Temná komora, Sodoma Gomora a Nadčasový humanismus. Příležitostně publikuje články.

Seznam rubrik