Pondělí 17. února 2020, svátek má Miloslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 17. února 2020 Miloslava

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P61e18t52r 38H16a59n79n26i23g 5446194905884

Skvělý článek. Vážený pane Podracký, z Vašeho článku na mne dýchla atmosféra první Československé republiky. Vaše úvaha má podobné rysy s úvahami TGM. Pro kritiky tohoto mého názoru podotýkám, že je třeba se oprostit od současných reálií a hodnotit morální hledisko daného článku, či spíše morální hledisko jako takové.

0/0
31.12.2018 13:09

V72l57a17s84t61i24m51i41l 29P50o93d51r18a70c64k22ý 8119484280989

Děkuji za podporu.

0/0
1.1.2019 15:52

J79a68r84o68s45l39a74v 46J46i88r15á80t 6641325891

Moc dobré. Jen k údivu autora, že nám vadí Rusko víc než mohamedáni: s Ruskem máme velkou špatnou zkušenost, mohamedáni Čechům nikdy nic neudělali.

0/0
29.12.2018 10:35

S24t78a95n12d81a 53N94o19v75á32k 8879223186714

:-).....Pane Jiráte! Já už jsem před smrtí, ale......Vy se toho možná ještě dočkáte. To Vám nezávidím! Mám strach jen o svoje děti a vnuky. Kdo není muslim, nemá právo na život! Sledujete to ve vedlejších zemích, kde si je nastěhovali? Sledujete ty betonové zábrany a strach vyjít večer na procházku do města? !!!!!!

+1/0
29.12.2018 14:18

M54i58c31h18a52l 69Š73t77a47j98n91r78t 4214661822137

Určitý základní rozdíl, který by měl být ve všeobecném povědomí je, že Kosovo byla občanská válka a nenávist mezi Srby a Albánci ji poháněla. Kdežto anexre Krymu byla vojenská akce RF proti UK, kterou poháněly územní zájmy RF a národnostní otázka byla jen záminka. Pak by taky možná neuškodilo si srovnat, co všechno si stačili udělat navzájem Srbové s Albánci a Ukrajinci s ukrajinským Rusy.

Po tomhle by se už konečně mohla opustit absurdní vyprávěnka, jak jsou tyhle věci úplně stejné. A dalo by se treba začít diskutovat o některých společných prvcích.

+1/−1
28.12.2018 16:11

V14l46a37s16t42i32m85i68l 32P95o96d25r88a58c68k17ý 8859334380279

Žádná věc není nikdy stejná. Stejné mohou být jen hodnotové soudy, které, jak vidět, jsou velkým problémem. Descartes vyslovil poučku, že musíme správně uspořádávat a měřit. V podstatě nic převratného, ale jak mnoho lidí prostě si nedovede dát dohromady ani základní věci: Je hodnotou touha obyvatel nějaké oblasti ohledně rozhodnutí o svém politickém uspořádání? Tato otázka je prvořadá. Buď ano nebo ne. Kdo na to nedovede odpovědět, nic nepochopil a jen zdržuje s bláboly.

+3/0
28.12.2018 16:50

M59i32c43h24a46l 54Š15t28a64j82n60r26t 4974181492837

Kámen úrazu není ani tak v uznání té hodnoty sebeurčení, ale v tom, co bude hodně lidí mít za ty zdržující bláboly. Hlavní jsou dva problémy.

Ti lidé k rozhodnutí o svém politickém uspořádání budou chtít nakládat s nejakymi statky a vypukne spor o tom kdo a nakolik se o ne zasloužil a kdo je má mít.

A většinou tam taky nebývají sami a nově vzniklá menšina může vnímat ono nové uspořádání jako porušení svých práv.

Tyto jevy mohou vést k neslucitelným střetům zájmů.

0/0
28.12.2018 21:50

J17i70ř43í 48Ř25e98z31n83í47k 4762792313195

Vy neberete do úvahy to, že krymčané se od r. 1990 snažili od Ukrajiny trhnout, a ukrajinská vláda se tomu zuby nehty bránila.

+1/0
28.12.2018 20:53

M42i19c14h79a58l 74Š86t86a15j72n28r84t 4414621142407

No a to co píšete, je přesně ona dezinterpretace. Jasně, že krymští Rusové skutečně nechtěli být na Uk, ale to nebyla příčina té události.

0/0
29.12.2018 6:49

S23t63a72n60d59a 67N12o26v67á82k 8209163436914

:-)......Pane autore, vřelé díky, výborný článek! Tak to je.....udělat z lidí beztvarou masu otroků bez vlastního názoru ! R^R^R^

+3/0
28.12.2018 14:51

J62i17ř37í 47Z42e72l28i17n92k38a 1890187309839

Tak vašich diskusních příspěvků a hlavně plošných minusovacích kampaní už jsem viděl desítky.

Já vám i věřím, že opravdu nevidíte, jak apriorně nekriticky (a apriorně kriticky vůči všem kteří na 100% nesdílejí váš pohled) jedete stále stejnou linku.

Vám stačí Kalousek na jedné straně, Zeman s Babišem na druhé a vůbec se nepotřebujete zatěžovat vytvářením a vývojem vlastního názoru.

+1/−2
28.12.2018 17:25

J38i75ř96í 23J89i31r42o45u65d67e46k 8806589464764

;-) Lapidárně- cesta k vytvoření RUR, bytˇ z masa a kostí, je již dávno nastoupena, vč trvalé snahy o,,správné" naprogramování, jakož i očipování každého jedince. A závěr roku, ten se sice blíží, ovšem starověk již dávno odešel, a nyní je středověk. Co přinese novověk, to je spíše ve hvězdách(nikoli však rudých). Kom se snažili vytvořit člověka sovět. typu, dnes je vše na daleko vyšším ,,levelu".;-)

+5/0
28.12.2018 11:50

J42a17k13u75b 97M38a35c32h 5344345655978

Na hodnocení Kosova a Krymu jsme malí pánové v soukolí mezinárodní politiky, Až s odstupem, let se možná objeví pravda nebo nepravda.

Jinak jste neomarxismus dneška,s ničením a bořením všeho rozumného popsal naprosto přesně. Jako dítě jsem zažil dychtivé pionýry a svazáky, dychtivé komunistické gaunery likvidující vše slušné.

Celá tahle sebranka, včetně zmanipulovaných dětí, měla jen tu jedinou komunistickou pravdu. A dějiny se vrací, dnes ve stejné roli aktivisté, učitelé a jejich zásluhou zmanipulované děti vykřikuji opět jen tu jejich multikulti-neomarxistickou, liberálně-demokratickou pravdu.Tisíce nepotřebných absolven -tů-tek (genderovsky ještě schází nějaké mezistupně) a samozřejmě tzv. umělecká elita ( nebo jelita?), to vše má jen tu jednu pravdu. Že to nemá s demokracií nic společného ? ale o tu přece vůbec nejde. No a co je dovoleno všem není dovoleno panu Babišovi. Doufám, že to navzdory vzteku těch klaunů ustojí.

+8/0
28.12.2018 11:26

S50l45a65v67o31m76í92r 95B82e54n44e18š 6302127410734

R^!

+1/0
28.12.2018 17:04

P91e80t74r 35B46u57r56i60a57n 4111266174398

Žádná zvýšená nenávist v naši společnosti není. Kosovo objektivně Srbské nebylo nikdy. Předtím patřilo 500 let Osmanské říši, poté bylo autonomní. Krym byl anektován a pod hlavněmi samopalů odvlečen po smyku do Ruska. Kdo to nevidí, nebo nepřiznává, ten je ignorant bez špetky soudnosti, za to s notnou dávkou dvojí morálky. S hodnocením Halíka souhlasím. Omílané kecy o dnešní honbě za materialismem jsou pokrytecké žvásty. Dál jsem to snad ani nedočetl.

+5/−8
28.12.2018 10:14

P46e70t89r 65B95u76r47i25a31n 4801236374698

P.S. Umravnění Srbska vojenskou silou byla správná věc, která zachránila ohromné množství životů.

+6/−9
28.12.2018 10:15

V83l45a33s58t41i89m18i33l 90P59o42d83r33a24c97k17ý 8219694280919

Ano, umravnění, ale jaké? Vojenský zásah do Kosova přece zcela stačil, nemuselo být bombardování. Bombardování mělo jiný účel, zničit srbskou armádu a průmysl. Potom zemi ovládnout finančně. Kosovo byla jen příležitost.

+4/0
28.12.2018 13:05

P79e75t24r 97B46u39r46i44a95n 4531656524548

Jste trapný. Pár budov + železnice fakt nepoloží stát. Nevíte nic o strategickém bombardování.

A potom, zničit průmysl? Aby jako Rusové měli bene se zakázkami? To to jo, to jo, ti amíci jsou potom fakt hloupí.

0/−1
29.12.2018 3:26

S33l29a86v76o22m77í66r 75B49e38n47e98š 6152627910244

Píšete o Havlově morálním selhání ve věci bombardování Bělehradu.

Já bych uvedl ještě jeden příklad, který z hlediska historie je mnohem méně závažný, avšak o morálním selhání vypovídá ještě více:

Havlova milost Martinu Odložilovi, pachateli brutálního násilného trestného činu s následkem smrti.

Martin Odložil dostal milost v důsledku přátelství, které panovalo mezi jeho matkou a prezidentem Havlem.

Bombardování Bělehradu bylo mnohem závažnější věcí, avšak přeci jen to byla záležitost politiky té doby, takže přeci jenom to mohlo být věcí názoru.

Ale v případě Martina Odložila to bylo zcela jasné: Násilný trestný čin s tragickými důsledky. Kdokoli jiný by za to šel zcela oprávněně sedět, ale syn Havlovy kamarádky nikoli. Zde byl zcela evidentní rozpor mezi veřejným charakterem funkce prezidenta republiky a naprosto privátními osobními vztahy mezi občanem H. a občankou Č.

Samozřejmě z ryze legislativního hlediska na to Havel měl právo. Nikdo také netvrdí, že to bylo protizákonné. Ale bylo to zcela nemorální a není zde ani náznak, že by to mohlo vycházet z názorů nebo z čehokoli jiného, než byly ryze osobní pohnutky.

+5/0
28.12.2018 9:55

J10a33r72o12s66l50a91v 65K56v44a43p52i77l 9866556634873

S Kosovem a Krymem to hrubě zkreslujete. Jednak se Kosovo neodtrhlo od Jugoslávie, nýbrž se osamostatnilo od Srbska a je samostatným státem. Kdežto Krym se vůbec osamostatnit nechtěl, ale Rusko mělo eminentní zájem na tom, aby Krym byl součástí Ruska a nyní ho okupuje. Důvody, proč Rusko o Krym tak stojí, jsou zjevné, totiž strategické. Krym pro něj představuje obrovskou "letadlovou loď" na Černém moři. O to, co chtějí obyvatelé Krymu, nejde Rusku vůbec. Známe z vlastní zkušenosti, že Sovětský svaz vždycky dokázal zařídit, aby obyvatelé vazalské země "chtěli" to, co on. A Rusko to dokáže zařídit zrovna tak.

Mohl bych pokračovat dál, ale je to zbytečné. Váš text se snůška lží a pokřiveně interpretovaných skutečností.

+8/−6
28.12.2018 9:51

J28i79ř69í 74Z87e33l92i16n23k22a 1100747689989

No jo no.

Podobně to autor překrucuje např. s Babišem.

Cit.: "Stejně tak se nic neodpustí Babišovi, věci, které jsou jinak akceptovatelné, pro něj akceptovatelné být nesmí."

A přitom je to přesně naopak. Osobně neznám nikoho, kdo by schvaloval čachrování s dotacemi, politická rozhodnutí motivovaná nátlakem různých ekonomických skupin, Rittiga, Janouška, zapletení Kalouska s komunisty ... atd.

Ale najednou máme obrovské procento lidí, kteří tohle všechno kritizují, mluví o ekonomických z.rdech a kupodivu vůbec nic z podobných praktik jim nevadí u současného premiéra.

+3/−3
28.12.2018 10:09

J40a40r80o14s39l64a29v 80K30v61a45p84i55l 9306326424953

Já už jsem ten text nechtěl dál rozebírat.

0/0
28.12.2018 14:06

Z60d59e52n51e73k 72J43i40r57o84u77š73e43k 8770522564680

Jak píšete, Krym se měl stát "letadlovou lodí". Koho?

Jinak doporučuji prostudování dějin Ukrajiny.

+3/−2
28.12.2018 10:34

J73a53r47o55s73l58a58v 63K60v87a53p35i87l 9176596924893

To jsem uvedl, čí letadlovou lodí má být.

0/0
28.12.2018 14:06

V67l77a18s48t86i88m16i40l 94P33o70d95r52a87c11k17ý 8129734620679

To je právě komentář vyjadřující přednost zájmů před morálkou. Přesně to co kritizuji. Musíme mít především jasno v hodnotách. Je iridismus špatný? Jestliže je přijatelný, potom pro každého: pro Kosovo, pro Krym, pro Katalánsko, pro jižní Slovensko a prostě pro každého, kdo převládá v nějaké oblasti. Pokud je iridismus špatný, potom už v případě Kosova měl být nedovolen. Nemorální je jej připustit a potom u jiných ho nepřipustit. Jinak snůškou blábolů lze ospravedlnit cokoliv.

+5/0
28.12.2018 13:02

J52a22r14o77s91l25a19v 82K51v14a59p89i65l 9836846624873

Neblábolte. Žádná hodnota neexistuje sama o sobě. Žádná morálka neexistuje mimo lidskou společnost. Je špatné zabít člověka? Obecně ano. Avšak když zabijete útočníka, který chce třeba kvůli svému prospěchu zabít někoho nevinného, je váš čin nejen ospravedlnitelný, ale i správný.

Pokud jde o Krym a Kosovo, situace byla v obou případech zcela odlišná a nelze ji tudíž srovnávat, jak jste to učinil vy.

0/−4
28.12.2018 13:52

V90l65a14s59t66i67m28i63l 39P88o91d11r47a85c10k56ý 8289364980349

Jak to víte, že se Krym osamostatnit nechtěl. Ukrajina měla už dávno udělat referendum o učení Krymu, ke kterému se zavázala. Neprovedla ho. Dobře věděli, jak by dopadlo. Krym by se osamostatnil. Rusové Krym obsadili protiprávně, je to pravda. Ale stejně se souhlasem obyvatel jako bylo obsazeno Kosovo jednotkami KFOR, také protiprávně.

+3/0
28.12.2018 13:48

J94a44r18o96s90l30a21v 81K66v45a61p31i27l 9316496854713

Opět vykládáte nesmysly. Krym byl obsazen Ruskem, které z něj chce udělat své území. Kdežto jednotky KFOR setrvávají v Kosovu pod mandátem OSN a nikoli proto, aby zem připojily k jiné zemi. A jelikož mají mandát OSN, nejsou tam protiprávně.

0/−3
28.12.2018 13:57

J12i48ř61í 46Ř20e73z60n78í93k 4582122223135

Ano, stačilo jim, že oslabili Srbsko, ruskou letadlovou loď na Balkáně.

0/0
28.12.2018 20:59

J64a36r65o36s87l65a69v 68K51v69a75p96i51l 9576326564483

Plácáte nesmysly. Můj příměr, že Krym je letadlovou lodí, se vztahuje k jeho geografické poloze, neboť se nachází jako poloostrov, téměř jako ostrov v Černém moři, tudíž obrovskou loď může připomínat. Srbsko je vnitrozemský stát, tedy nemůže být žádnou letadlovou lodí. A kromě toho bylo Srbsko zdrojem válek na území bývalé Jugoslávie, proto bylo nutné jeho agresivitu zastavit. Vyvolalo například konflikt v Bosně a Hercegovině, a i když v něm se zvěrstev dopouštěly všechny strany, nicméně hlavním iniciátorem násilností byli Srbové a jejich dílem byl největší masakr muslimů v Srebrenici.

V Bosně jsem nějakou chvíli krátce po válce byl a mluvil tam s řadou zasvěcených lidí, se Srby, Chorvaty i muslimy (Bosňáky) a viděl jsem na vlastní oči, jak si jednotlivá etnika po válce počínala. Jsem naprosto a skálopevně přesvědčen o tom, že Srby bylo nezbytné zastavit.

0/−2
28.12.2018 21:21

S25t67a77n17d42a 63N96o85v42á96k 8969323406514

:-)......Pane Kvapile, opravdu se Krym osamostatnit nechtěl, když tam bylo 90% rusky mluvících občanů? Pak ukrajinská vláda vyhlásila za úřední jazyk ukrajinštinu, Vám by se to líbilo?

Co dům odborů v Oděse? Nahnali tam Rusy, zapálili a kteří se chtěl zachránit vyskočením z oken, venku dobíjeli! RvRvRvRvRv

+4/0
28.12.2018 14:45

J27a32r63o33s57l65a90v 65K22v96a15p42i78l 9206766444753

Určitě s vámi nechci vést debatu o Krymu. Uvádíte údaje vytržené z kontextu. Faktem je, že referendum proběhlo na Krymu až po jeho ruské vojenské okupaci a Valné shromáždění OSN jej vyhlásilo za ilegální. Krym je snad nyní samostatný, když je okupovaný Ruskem. Srovnávání případ Krymu s případem Kosova je absurdní.

0/−2
28.12.2018 20:45

J18a31r70o12s63l95a45v 85K28v33a71p90i79l 9366706534463

Jo a pane Nováku, když jste dal minus mé odpovědi ohledně morálky panu Podrackému, znamená to, že si myslíte, že morálka existuje mimo lidskou společnost? Nebo je to jen další výraz vaší úchylky, že minusujete cokoli, co napíšu?

0/0
28.12.2018 20:52

J45i55ř34í 34Ř67e32z89n58í76k 4222932443585

Odkud čerpáte informaci, že Krym se nechtěl osamostatnit od Ukrajiny?

+1/0
28.12.2018 20:57

J64a16r32o30s62l56a31v 29K55v29a10p36i22l 9796716414503

Nepodsouvejte mi něco, co jsem nenapsal. Uvedl jsem, že Krym se nechtěl osamostatnit, výraz "od Ukrajiny" jste si dodal vy. A je snad Krym samostatný? Není, je okupovaný Ruskem.

0/0
28.12.2018 21:02

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz